20070201

Windows Vista? No cal!!!

I em direu: Evident, xavibuf, evident, vaya coses a dir!!! ¡¡No sabes con quién estás hablando!! Linux Power, Ubuntu Power i tota la pesca!! ¬¬

Però jo no ho dic en aquest sentit...

Ara que el món s'ha revolucionat per la sortida de la "nova" versió del sistema operatiu més utilitzat arreu del món (hem pogut veure a les notícies com el senyor Gates ens el presentava, rodejat de molta parafernàlia (no es para menos, després de 5 anys... ja tenien ganes de fer festa)), i per no deixar abandonat aquest blog nostre tant i tant maco, m'he posat "manos a la obra", i he anat convertint poc a poc l'XP en el Vista.

Ja que no me'l podré posar, almenys agafem el que més m'agrada d'ell i posem-ho a l'XP.

Aquí van els resultats.


Com podeu apreciar, poc té a veure amb el XP "default". Ja podeu veure les diferències: fons de pantalla (xungo de canviar, eh? xD), pack d'icones, cursor (tot i que no es veu, és el del Vista), tema d'escriptori i el que ressalta més, la barra lateral, una cosa que m'havia posat entre cella i cella i que ahir vaig aconseguir. Es pot configurar el que hi surt, com surt, etc.

Aquí teniu amb més detall una finestra oberta:



I em direu: I les transparències famoses? Com tots sabreu (especialment el Rëdöx), amb una nVidia GeForce 2 MX 400 (si, sóna guai, però és una merda, ara mateix) de 64MB no es poden fer maravelles... Amb prou feines sap el que és el DirectX9...

Finalment, una de les coses que més m'ha sorprès trobar per Windows XP que simuli el Vista és el famós "task switch": el que es fa quan s'apreta, generalment, Alt + Tab (no és allò de PROSO, frikkies meus). Com tots sabeu, el Vista fa que es vegin les finestres en 3D. Doncs aquí teniu la versió per WinXP.


No he aconseguit fer un Imp Pant de quan deixes anar les tecles, i la finestra que està al davant passa a 2D amb un efecte força xulo.

I aquest programa té una opció interessant (no sé si el Vista la té), que és que quan toques una tecla en concret (per defecte, F11), totes les finestres que estaven obertes es "deixen caure", com si es minimitzéssin, però no es minimitzen del tot, sinó que la part superior de la finestra queda visible just a sobre de la barra d'eines. No sé si m'he explicat gaire... :S. Aquí teniu el moment en què estan baixant.


Que es vegin dos finestres és per allò de que "el ojo es un poco tonto y hay que engañarlo" i els frames per segon famosos i tot el lio.

Bé, acabo aquest primer post del 2007 (el tenim massa oblidat, aquest blog!) que, com no, havia de parlar del Vista.

Si algú te curiositat en posar-se alguna de les coses que he explicat al seu ordinador (cosa que dubto, pero vaja ;) ), que m'ho demani!!


xavibuf

1 comentari:

Anònim ha dit...

Lo millor que hi ha es el calendari amb el nom del mes: FEBRERO que dius... catala de l'ostia!XD Vista Rulez!
Jo el provare quan surti la Pirate Edition a l'emule... que ja hi deu ser pero com k la meitat son fakes...:S caca caca!

Sigueu felisos!